diumenge, 14 de novembre del 2010

Sant Jeroni de la Murtra.

L'any passat no va poder ser, però aquest any no ha faltat la trobada anual de la família, pels volts de sant Martí, a Sant Jeroni.
Sant Jeroni. Quants records! Les vinyes. La collita del raïm i anar a trepitjar-lo. Vacances allà dalt. La xemeneia a l'hivern. Les habitacions immenses on dormiem tots els infants junts. La cuina amb aquell passadís que feia por al costat. Records d'infantesa.
La sort d'anar amb els grans és que sempre ens assabentem de coses noves, de detalls nous que no coneixiem i que després podrem explicar als més petits.

Quan l'avi Martí, el meu avi, va veure aigua d'aquesta font va dir: 'Si no té gust de res!'.
***
Sant Jeroni de la Murtra.
El año pasado no pudo ser, pero este año no ha faltado en encuentro anual de la família, un día cercano al día de san Martín, en Sant Jeroni.
Sant Jeroni. ¡Cuántos recuerdos! La viñas. La recogida de la uva e ir luego a pisarla y hacer el vino. Vacaciones allí arriba. La chimenea en invierno. Las habitaciones inmensas donde dormíamos todos los niños juntos. La cocina con aquel pasillo que daba miedo junto a ella. Recuerdos de la infancia.
La suerte de ir con los mayores es que siempre nos enteramos de cosas nuevas, de detalles nuevos que no conocíamos y que después podremos explicar a los más pequeños.
Cuando el avi Martí, mi abuelo, bebió agua de esta fuente dijo: '¡No sabe a nada!'.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada