dilluns, 28 de març del 2011

Chulas.

Quan era petita en dèiem ‘carn d’Alemanya’, perquè la mare va aprendre a fer-les amb la RoseMarie. Però a casa en dèiem simplement hamburgueses fins que un dia va venir el Manu i va dir-nos que a casa seva en diuen chulas. Així que ara també nosaltres els diem així.
La recepta:
Ingredients: carn picada (poso només vedella, però es pot barrejar amb porc sempre que es vigili que quedin ben cuites), una ceba ratllada, sal, pa remullat o farina de galeta, un ou, pebre i ‘sazonador’ per a carns. Margarina per coure-les.
Preparació: Es barregen tots els ingredients, es dona forma d’hamburguesa gruixudeta i es couen a la paella amb margarina. Han de quedar torradetes.


***

Chulas.
Cuando era pequeña las llamábamos 'carne de Alemania', porque mi madre aprendió a hacerlas con RoseMarie que era alemana. Pero en casa le llamábamos simplemente hamburguesas hasta que un día vino Manu a comer y nos dijo que en su casa se llaman chulas. Nos gustó y ahora nosotros también las llamamos así.
La receta:
Ingredientes: carne picada (pongo sólo ternera, pero se puede mezclar con cerdo siempre que se tenga cuidado de que queden bien hechas), una cebolla rallada, sal, pan remojado o pan rallado, un huevo, pimienta negra y sazonador pera carnes. Margarina para hacerlas.
Preparación: Se mezclan todos los ingredientes. Se da forma a las chulas, un poquito gorditas y se hacen en la sartén con margarina. Tienen que quedar tostaditas.

2 comentaris:

  1. a casa era un bistec rus.
    la farina de galeta, no deu pas ser galeta trinxada ??? es el pa torrat no ???

    ResponElimina
  2. Copio del DIEC2:
    Farina de galeta Pa torrat i ratllat emprat sobretot per a arrebossar un menjar.

    ResponElimina